SIAM® Trainingen

Service Integration and Management (SIAM®) is een verzameling management best practices die toepasbaar zijn in iedere omgeving waar end-to-end diensten door meerdere service providers worden geleverd.

SIAM heeft zich ontwikkeld omdat organisaties zich meer en meer bewegen van complete uitbesteding naar één enkele leverancier naar een omgeving met meerdere service providers. SIAM is ontstaan vanuit de uitdagingen die behoren bij deze complexere leveringsmodellen. Het biedt governance, management, integration, assurance, and coordination om te zorgen dat de klantorganisatie maximale waarde krijgt van haar service providers.

SIAM Foundation

Tijdens de training SIAM Foundation behandelen we zowel de voorde- len als de uitdagingen en risico’s van de invoering van Service Inte- gration and Management. Tijdens de training geven we voorbeelden van de mogelijke implementaties. Ook bespreken we de benodigde governance, informatie, processen en tooling in een SIAM ecosysteem.

Tijdens de training SIAM Professional staat succesvolle implementatie van SIAM in de praktijk centraal. We doen dit aan de hand van de SIAM Roadmap. We staan uitgebreid stil bij de activiteiten die tijdens ieder van de vier fasen uitgevoerd dienen te worden. We kijken hierbij naar de ‘theorie’ maar vooral naar de uitwerking in de praktijk.

In-company

In-company biedt de mogelijkheid om een aangepast trainingsprogramma te ontwerpen dat maximaal aansluit bij de wensen van uw organisatie. Voor een in-company-training spreken we in een uitgebreid intakegesprek af hoe wij u de best mogelijke resultaten kunnen leveren.